Fairytale Beauty and life

Tips en ervaringen over beauty en life

Nail art: Koningsdag nagels

1 Comment

The English version of this post can be found at: http://wp.me/p36tBT-8a

Morgen is het Koningsdag! Of je nou naar vrijmarkten of feesten gaat, op TV kijkt naar oud-Hollandse spelletjes, of het gewoon als een extra vrije dag ziet (als je normaal op Zaterdag werkt), het is in ieder geval weer een leuke reden voor nail art 🙂

Potje: Essence – Flashy Pumpkin

De nationale kleur van Nederland is natuurlijk oranje, dus die kleur wilde ik dan ook als basiskleur. Nou heb ik toevallig maar één oranje lakje met een crème finish, namelijk Flashy Pumpkin van Essence. Een lakje dat ik rond Halloween heb gekocht, maar ook voor Koningsdag heel geschikt is! Zoals altijd bij Essence lakjes, is ook deze makkelijk aan te brengen en is het kwastje makkelijk in gebruik. Wat overigens wel opvalt, is hoe goed deze lak dekt. Eén laagje geeft al een bijna perfecte dekking, en met 2 ziet het er helemaal perfect uit. Aangezien mijn nagels wat beschadigingen hebben en daardoor niet helemaal vlak zijn op het moment, heb ik twee laagjes aangebracht.

Zoals gewoonlijk heb ik de silhouetten weer eerst met twee laagjes witte acrylverf gemaakt, zodat de kleuren mooi helder gaan worden. Op de duim heb ik een kroon getekend (met behulp van Google images), wat nog redelijk lastig was. Met wat moeite (maar vooral veel geluk) is hij nog redelijk symmetrisch geworden. Eigenlijk was ik eerst van plan om op één nagel een vlag te tekenen, maar dan werd het wel een heel klein vlaggetje. Dus die heb ik maar uitgespreid over twee nagels.

Potje: Essence – My Fortune Cookie

Dan door naar het leukste gedeelte; het inkleuren! De vlag heb ik met acrylverf gedaan, de kroon met My Fortune Cookie van Essence. Een geelgouden kleur vond ik er het beste bij passen, dus vandaar. Omdat ik de overige twee nagels toch wel erg leeg vond, heb ik daar wat stippen op gemaakt met hetzelfde principe als de tekeningetjes. Dus eerst met witte acrylverf, en dan nog met een ander kleurtje eroverheen. De acrylverf kleurtjes zijn trouwens twee laagjes, de gouden lak één dik laagje.

Tot slot heb ik nog een laagje topcoat aangebracht, en klaar! Geen supermakkelijke nail art, wegens het kroontje dat nog best lastig bleek te zijn, maar hij is ook niet echt moeilijk. Ik vind hem zelf in ieder geval wel feestelijk, en dat is het belangrijkste aan een Koningsdag nail art 😉

One thought on “Nail art: Koningsdag nagels

  1. Heel leuk gedaan 🙂 feestelijk en t past goed bij t thema

Leave a Reply

