Fairytale Beauty and life

Tips en ervaringen over beauty en life

Badkamerstash opruimen!

3 Comments

Laatst heb ik m’n badkamerstash maar weer eens opgeruimd (was hard nodig), en ik vond het wel een goed thema voor een blogpost. Dus heb ik er foto’s van gemaakt, om die later in dit artikeltje te zetten. Misschien dat iemand er wat aan heeft, nieuwe inspiratie voor kast-indeling 😉

Ik moet toegeven dat ik wel behoorlijk wat spullen heb, en dat heeft eigenlijk maar twee redenen. Nouja, twee en een half. Natuurlijk wil ik wel wat te revieuwen hebben voor m’n blog, dus koop ik zelden een artikel dat ik al heb (met uitzondering van shampoo en conditioner van Schwartskopf, Inecto en Nivea). Zo krijg je dus wel wat diversiteit. De belangrijkste reden is overigens dat ik heel zuinig ben en daarom graag afwissel, ik probeer zo lang mogelijk met een product te doen voordat het op is. En zo beland je dus met producten van een jaar oud (die overigens nog prima in orde zijn). Een andere belangrijke reden is Yves Rocher. Die hebben zo vaak acties met gratis producten bij een bestelling, dat ik intussen een hele verzameling heb. Ook geen minpunt 🙂

A little while ago, I tidied up my bathroom stash (which was very needed), and it seemed like a good theme for a blog post. So I made photos of it, to put them in this article once I was done getting all products in order. Hopefully, it’ll be useful in case someone is looking for some inspiration of how to sort out bathroom products 😉

I have to admit I do have quite a lot of stuff, which is only for two reasons. Well, two and a half. After all, I do need to have something to review for my blog, so I barely ever buy a product that I have already tried (with the exception of shampoo and conditioner by Schwartskopf, Inecto and Nivea). However, the most important reason is that I’m really careful to never use to much and I love to use different products each time I take a shower. So things just don’t go empty that fast, resulting in bottles of about a year old (which are still perfectly fine). Another important reason is Yves Rocher. They almost always have sales in which you’ll get a free product with an order, so many of my shower creams were obtained that way. Which is actually really nice 🙂

Zo zag het er eerst uit. Onoverzichtelijk, en bovendien viel er constant wel iets om als ik een product wilde pakken. Beetje irritant. Oké, erg irritant. Daar moest dus wat aan veranderen. Zoals je ziet staat alles ook een beetje door elkaar. Dat was origineel niet zo, maar omdat er steeds meer producten bijkwamen paste het gewoon niet meer op deze manier.

This is what it looked like at first. Chaotic, and things constantly fell over when I wanted to get something. Kinda annoying. Okay, really annoying. Something had to be ddone about that. As you can see, the different types of products also aren’t sorted out. They used to be, but then more products got added and they simply didn’t fit any more in this set-up.

Hier ligt de hele zooi op de vloer, klaar om eens goed gesorteerd te worden. Zo lijkt het zelfs nog meer, er moet dus ook echt wel wat weg…

Everything on the floor, ready to be sorted. It seems even more when it looks like this, so some stuff will really need to go…

Zo, dit ziet er al een stuk beter uit. Alles ligt nu bij elkaar; bodylotion, conditioners, shampoo, douchegel- en crème en overige producten (haarverf, tandpasta, facewash enz.). Voornamelijk veel Kneipp en Yves Rocher, maar ook Inecto en Dr. Oranic komen er meerdere malen in terug. Bijna alle merken (of in ieder geval de specifieke producten) op de foto gebruik ik graag.

This looks a lot better already. Everything is sorted now; body lotion, conditioner, shampoo, shower cream an other products (hair dye, toothpaste, face wash etc.). Mostly a lot of Kneipp and Yves Rocher, but Inecto and Dr.Organic also come by multiple times. Almost all brands (or at least the specific products) are ones that I like.

En hier dan wat er uiteindelijk weggegooid werd. De body scrub van Soap Opera ben ik nooit van onder de indruk geweest (geld helaas voor dit hele merk). Niet verzorgend en scrubben doet hij ook al niet. Die gaat dus wegens die redenen weg. De Mario Badescu sample is zo goed als leeg en bovendien heb ik intussen al lang een full size. De twee Lush producten waren lekker, maar zijn over de datum en ruiken niet goed meer. De Manic Panic haarverf (felroze) is op en hetzelfde geld voor de Kneipp bodylotion (waar ik overigens een nieuwe flacon van heb).

Inderdaad, het is niet veel wat er weg gaat. Maar zoals gezegd ben ik zuinig, dus als iets niet op of te oud is dan gooi ik het niet weg ook.

And here’s what got thrown out in the end. The body scrub by Soap Opera has never been something I liked (which unfortunately goes for everything by this brand). Not caring enough for the skin, and it also doesn’t scrub well. So that’s why that one gets thrown out. The Mario Badescu sample is nearly empty and I already have had a full size bottle for a while. The two Lush products were very nice, but both are too old and smell weird now. The Manic Panic hair dye (bright pink) is empty, the same goes for the Kneipp body lotion (of which I already have a second bottle).

Indeed, it’s not much. But as I said, I don’t use much and if something isn’t empty or too old, I won’t throw it out.

En zo ziet het er nu uit! De dozen en oude woordenboeken (middelbare school) die er eerst als ophogingen in stonden zijn nog steeds in gebruik. Wel heb ik ze van plek verwisselt zodat alles meer op een rijtje staat. Nu is alles netjes gesorteerd en makkelijk te pakken. Verder heb ik geprobeerd om de grootste producten achterin te zetten, met uitzondering van de Inecto conditioner die ik altijd gebruik als ik m’n haar was. Vaak meng ik hem met een beetje Dr. Organic conditioner, om te zorgen dat ik langer met de duurdere conditioner doe.

Van de bodylotions heb ik alleen degenen in de kast gezet die bijna op zijn, de rest staat in een andere kast als voorraad. Zo gaan de bijna lege flacons tenminste ook op, ik heb namelijk de neiging om nooit de meest lege fles te gebruiken. En op deze manier moet het wel 😉

This is what it looks like now! The boxes and old dictionaries (High school) which used to be in there as plateaus are still being used as such. But I did put them in differently, so all products end up more in rows from the front to the back. Nicely sorted, and not it’s easy to get a product. Also, I tried to place the largest bottles in the back, with the exception of the Inecto conditioner I use every time I wash my hair. I usually mix it with one of the Dr. Organic conditioners, so those last longer.

Of the body lotions, I only kept the ones that are almost empty. The others went in a different closet as back-ups. That way, I will need to use the almost empty ones first so they will actually go empty rather than stand around for much longer 😉

Hoe zit dat bij jullie? Wisselen jullie graag producten af, of blijf je liever bij één enkel merk?

What does your bathroom stash look like? Do you like to use different things, or prefer to stick with one brand?

3 thoughts on “Badkamerstash opruimen!

  1. I think it’s great that you’re not wasteful and only throw out empty bottles / tubes and stuff that has gone off. Or stuff that you do not like at all.
    I too had a cleanout a couple of ays ago. But I only chucked one item. 🙂

  2. Manic Panic 😉 ❤

  3. Ziet er weer netjes uit 🙂

Leave a Reply

