Fairytale Beauty and life

Tips en ervaringen over beauty en life

Nail art: Black ice magic

1 Comment

The English version of this post can be found at: http://wp.me/p36tBT-7J

Aangezien het mooie weer voorbij lijkt te zijn (voor nu dan, en misschien is het alweer mooi weer als dit online komt en slaat de hele opmerking nergens meer op 😛 ), vond ik het wel weer eens tijd worden voor een zwarte nail art. Zoals gewoonlijk had ik weer geen flauw idee wat ik precies wilde doen, dus uiteindelijk ben ik maar voor ijs en magie gegaan als thema (want dat is een logish go-to thema 😉 ). Bovendien, met contrasterende kleuren komt het altijd wel goed, toch?

Potje: China Glaze – Liquid Leather

Donkere lakjes zijn altijd behoorlijk moeilijk om netjes te krijgen langs de nagelriem (moeilijker als lichte lakjes waarbij foutjes niet zo opvallen). En dan merk ik bij de China Glaze lakjes ook wel dat ik geen held ben met smalle kwastjes. Maar gelukkig is de consistentie van Liquid Leather prima, hij blijft op z’n plek zonder weg te stromen richting de nagelriem. Ik heb twee laagjes aangebracht, en na ieder laagje even een clean-up gedaan met remover en een smal nail art kwastje. Op die manier krijg je toch nog behoorlijk nette nagelriemen, en dat vind ik bij zo’n donker lakje wel belangrijk.

Potje: China Glaze – Glistening Snow

Voor de strepen heb ik een striper kwast gebruikt (ook uit hetzelfde nail art kwasten setje, gekocht via Ebay). Voor de ijsblauwe kleur was maar één mogelijke keuze; LuminICEnt van Color Club. Een ijzig lakje met een mooie foil finish. Net echt ijs, met die glitterende glans. Wat ik er ook zo goed aan vind, is dat één enkele streep van dit lakje al genoeg is om compleet te dekken, zelfs over een puur zwarte basis! Dus geen gedoe met eerst een laagje wit eronder, dat scheelt alweer een hoop tijd en risico op foutjes 😉

Daarna besloot ik er ook nog wat glitter bij te willen, voor een meer ‘magisch’ effect. Magie is tenslotte glitter 😛 Of in ieder geval de makkelijkste manier om het uit te beelden op de nagels. De keuze daarin was tussen Glistening Snow en Fairy Dust, beide van China Glaze. Het is, zoals je hierboven kunt zien, Glistening Snow geworden. Die is meer dekkend, terwijl Fairy Dust meer een verspreid effect geeft. Beide zijn overigens zilveren glitters met een holo-effect, en ik vind ze ook beide supermooi! Maar voor deze nail art vond ik een dekkender effect passender, aangezien het wel genoeg op moest vallen naast LuminICEnt.

Tot slot, om het nog wat meer een ‘black magic’ effect te geven, heb ik op iedere nagel nog een rhinestone toegevoegd in het paars. Nouja, ook deels omdat het juweel in m’n navelpiercing een paarse steen heeft, en ik vond het wel leuk om dat een beetje op elkaar af te stemmen. Ik moet ze alleen niet naast elkaar houden, de vergelijking pakt niet bepaald uit in het voordeel van de rhinestones 😛 Maar op de nagels zien ze er wel mooi en shiny uit, en ik vind het extra kleurtje bij het zilver en blauw wel een mooie toevoeging.

One thought on “Nail art: Black ice magic

  1. Mooi 🙂

Leave a Reply

