Fairytale Beauty and life

Tips en ervaringen over beauty en life

NOTD: Glitterig roze

1 Comment

The English version of this post can be found at: http://wp.me/p36tBT-8q

Deze keer wilde ik eens iets schattigs op mijn nagels. Iets met een zacht kleurtje en glitters. Gewoon omdat ik nog filmpjes te bewerken had, en geen zin om ook nog eens voorzichtig te moeten lakken met een donkere kleur. Lichte kleurtjes zijn dan toch wat makkelijker netjes te krijgen, vind ik, alleen al omdat het minder opvalt als de randen bij de nagelriem minder netjes zijn. En echte glitter gebruik ik niet zo vaak omdat het zo moeilijk te verwijderen is, dus het werd wel weer eens tijd om wat glitterlakjes te gebruiken. Tenslotte begint het eindelijk echt lente te worden, en glitters vind ik prachtig in de zon.

Potje: Essence – Free Hugs

Maar eerst een goede basiskleur, natuurlijk. Zo kwam ik dus alweer bij het probleem dat ik weinig crème lakjes heb. Gelukkig kwam ik er nog eentje tegen in een zacht pastel roze kleurtje, met nog een schattig naampje ook: Free Hugs. Deze kocht ik vorige lente, hij is dus al op leeftijd maar werkt nog perfect. Wel merk ik dat 2 laagjes eigenlijk net niet genoeg zijn om hem helemaal dekkend te krijgen, daarvoor zouden 3 laagjes beter zijn. Overigens heb ik het op 2 laagjes gehouden, want er kwam toch nog meer overheen.

Potje: Essence – Party Princess

Als eerste laagje glitter heb ik Party Princess gebruikt, een glitterlakje van Essence. Deze heeft zilveren en holo glitters in een sheer roze basis. Dat vleugje kleur is precies genoeg om de basislaag mooi egaal roze te krijgen, en de glitters zitten vanzelf goed verspreid over de nagel. Ik vind het een heel mooi lakje, eigenlijk zou ik het vaker moeten gebruiken. Maar ja, het verwijderen ervan blijft nou eenmaal meer moeite dan van een gewoon lakje, dat is eigenlijk het enige dat me tegenhoud.

Potje: Essence – Hello Holo

Om nog wat extra’s toe te voegen, heb ik er een tweede glitterlakje bij gepakt. Weer eentje van Essence, deze heet Hello Holo. Hij is deel van de Special Effect! lijn. Zoals de naam doet vermoeden heeft ook dit lakje holo glitters, ze zijn wat groter en het zijn er meer dan bij Party Princess. En deze heeft gewoon een kleurloze basis. Op de ringvingernagels heb ik een volledige laag aangebracht, op de andere nagels heb ik vooral de tips wat extra glitter gegeven.

Dit lakje is, net als de rest, makkelijk aan te brengen, alleen kan het wel zijn dat sommige stukjes een extra laagje nodig hebben om de hoeveelheid glitter gelijk te krijgen. Dat is behoorlijk standaard voor een lakje met veel glitters, dus ik vind dat geen probleem.

De uiteindelijke NOTD is redelijk neutraal van kleur, maar het kleinste beetje licht laat de holo glitters hun werk al doen. In de schaduw zie je vooral kleurtjes, in de zon is het effect echt op zijn mooist. Meestal zijn ‘snoezige’ kleurtjes niet echt mijn ding, maar de combo pastel roze en glitter ga ik absoluut vaker gebruiken deze lente!

One thought on “NOTD: Glitterig roze

  1. Schattig

Leave a Reply

