Fairytale Beauty and life

Tips en ervaringen over beauty en life

Nail art: Ombre bloemenveld

1 Comment

The English version of this post can be found here: http://wp.me/p36tBT-91

Laatst hadden ze bij de Big Bazaar een hoop Sally Hansen lakjes voor maar €1,99. Die kans kon ik natuurlijk niet laten schieten! Oké, de lakjes die ze daar verkopen zijn vaak wel behoorlijk oud. Maar de potjes zijn nog nooit geopend geweest, dus tot nu toe heb ik nog nooit een lakje gekocht dat ook echt oud aanvoelde bij gebruik. Laat je daar dus vooral niet door afschrikken! Zelf kocht ik, ondanks dat het keihard regende, 3 lakjes die mij leuk lijken voor komende zomer. Twee ervan zijn crème lakjes, een witte en een groene. Die kunnen jullie in dit artikel zien. De derde is een glitterig roze lakje, die later nog wel eens voorbij zal komen op dit blog 🙂

Potje: Sally Hansen – White Tip

Als basiskleur heb ik het witte lakje gebruikt. Deze is deel van de Hard as Nails lijn, en heet White Tip. Eigenlijk is hij bedoeld om French Tips mee te maken, maar je kunt hem ook gewoon over de hele nagel gebruiken. Witte lakjes hebben vaak een neiging tot lastig lakken en niet helemaal effen worden. Deze heeft daar verrassend weinig last van! Wel raadt ik je aan om niet te dunne laagjes te willen maken, dan word de lak wel moeilijker om te gebruiken. Bij dikkere lagen lakt hij nog aardig makkelijk.

Voor de foto hierboven heb ik 2 lagen gebruikt. Aangezien er voor de nail art van vandaag een ombre look overheen komt, vind ik dat genoeg. Als je dit lakje enkel wilt dragen, zijn 3 laagjes waarschijnlijk het mooist. Door het smalle kwastje is het, vind ik, wel moeilijker om de randen netjes te krijgen. Dat is natuurlijk omdat voor een French Tip een dun kwastje juist handig is, bovendien is een clean-up zo gedaan.

Potje: Sally Hansen – Green With Envy

Met een make-up sponsje en de groene lak heb ik vervolgens de ombre look gemaakt. Het groene lakje is deel van de Xtreme Wear lijn en heeft de naam Green With Envy. Een mooi pastel groen kleurtje, die vast heel goed zal dekken. In ieder geval was een enkel laagje sponzen al genoeg om de kleur goed op de nagels te krijgen, maar toch heb ik 2 laagjes gebruikt om de kleur echt goed dekkend te krijgen. Ik heb trouwens expres de groene kleur op de tips gedaan, omdat ik dan minder schoon zou hoeven te maken na het sponzen. De bovenste kleur is tenslotte wit, en die zit alleen op de spons om het groen mooi te blenden. Je hoeft dus niet de hele nagel te sponzen, alleen de onderste helft.

Met een dotting tool en 4 lakjes heb ik bloemetjes gemaakt op 4 van de nagels. Het gele lakje is van NYC, de rest van Essence. Niks ingewikkelds, gewoon stippen maken. Tot slot heb ik met rhinestones die kleuren ook in een soort bloem geplaatst op de accentnagel. Die rhinestones heb ik trouwens van Ebay, in een doosje met 12 kleuren. Dan nog topcoat, en klaar!

Potje: Essence Gel-look top coat

One thought on “Nail art: Ombre bloemenveld

  1. Supercute

Leave a Reply

