Fairytale Beauty and life

Tips en ervaringen over beauty en life

NOTD: Zonneschijn (tape nails)

3 Comments

The English version of this post can be found at: http://wp.me/p36tBT-9d

Een tijdje geleden hadden ze bij de Kruidvat een hoop lakjes van Sinful Colors in de aanbieding. Nou kende ik dit merk zelf alleen maar van andere (vooral Amerikaanse) nagellak en beauty bloggers, dus ik was gelijk nieuwschierig. Het feit dat ze voor maar €1,99 verkocht werden hielp overigens ook 😉 In ieder geval, het grootste deel van de kleurtjes was al uitverkocht, maar toch stond er nog genoeg moois. Onder andere veel glitter, maar dat mag ik van mezelf niet meer kopen aangezien ik het zo weinig gebruik. Maar ook crème kleurtjes en shimmery kleuren. Toch nog genoeg keuze om het moeilijk te maken!

Uiteindelijk heb ik 3 lakjes gekozen, die ook al in een shoplog voorbij zijn gekomen. Een felle roze, een shimmery gele en een matte blauwe. Die laatste twee leken mij perfect voor een zomerse NOTD, met als inspiratie de blauwe lucht en de zon!

Wauw. Dat was mijn eerste gedachte bij het gebruiken van deze lakjes. De blauwe (genaamd Savage) dekt volledig in niet 2, niet 3, maar slechts 1 enkel laagje! Zelf heb ik er twee aangebracht omdat ik geen topcoat ga aanbrengen en het wel sterk genoeg wil hebben (mijn matte topcoat is bijna op, en een gewone zou het matte effect verpesten). Maar echt, je zou deze makkelijk in één laagje kunnen dragen. De kleur is ook prachtig, een diepe blauwe kleur die neigt naar turquoise. Doordat hij mat is, lijkt de kleur nog intenser. Prachtig!

Het gele kleur, die de naam Let’s Meet heeft, is een redelijk sheer shimmery kleurtje. Echt een typisch zomerkleurtje, het doet mij denken aan limonade en waterijsjes. De shimmers hebben een mooie warme kleur geel, die het zomerse gevoel nog versterkt. Als je een dekkende finish wil, zou deze ook perfect zijn om over een ander (geel of wit) lakje aan te brengen.

Beide lakjes laten zich trouwens aanbrengen als een droom, zo makkelijk! Het kwastje waaiert makkelijk uit in een mooie ronde vorm en verspreid zo een regelmatige laag lak. De lak zelf is dun genoeg om mooi glad te worden, maar dik genoeg om niet richting de nagelriemen te stromen. Voor de foto’s hierboven heb ik geen clean up gedaan, want dat was niet eens nodig 🙂

Op de duim en ringvinger (dus de twee nagels die met het gele lakje gedaan zijn) heb ik tape aangebracht. Van die Frensh tip guides bovenaan (die van mij kwamen uit een setje van de Action), en dan striping tape naar beneden. De zon en haar zonnestralen, dus. Alleen dan zwaar versimpeld 😉 Tja, tape nails zijn nog steeds niet mijn sterkste punt. Eigenlijk had ik de lak langer moeten laten zitten voordat ik de tape er weer af trok, denk ik. Dan waren de lijnen strakker geworden. Nouja, weer wat geleerd voor de volgende keer 😛

Het uiteindelijke effect is overigens wel wat mijn bedoeling was; een blauwe lucht met zon en zonnestralen. En juist het contrast tussen het matte blauw en het shimmery geel was de reden dat ik deze twee lakjes er perfect voor vind! De uitvoering had beter gekund, maar toch vond ik deze manicure leuk om op mijn nagels te hebben 🙂

3 thoughts on “NOTD: Zonneschijn (tape nails)

  1. Heel erg mooi, en vooral: prachtige kleurtjes! Xx

Leave a Reply

