Fairytale Beauty and life

Tips en ervaringen over beauty en life

Nail art: Def Leppard

Leave a comment

The English version of this post can be found at: http://wp.me/p36tBT-9l

De naam maakt al gelijk duidelijk waar deze nail art op gebaseerd is; namelijk Def Leppard! Hun muziek is awesome, en ik was er toevallig naar aan het luisteren terwijl ik zat te bedenken wat ik op m’n nagels wilde maken voor deze week. Het werden dus Def Leppard nagels, uiteraard gemaakt tijdens het luisteren naar muziek van die band op een behoorlijk hoog volume 😛

Muziektip: hun Pyromania album is awesome, vooral Too Late For Love, Photograph en Comin Under Fire. En natuurlijk zijn de nummers Love Bites en White Lightning ook fantastisch!

Als basiskleur heb ik één van de lakjes genomen die ik laatst gekocht heb, van het merk Sinful Colors. Eentje die ik nog niet gebruikt had, dus. Om het wel bij het thema te laten passen, ben ik voor het donkerste kleurtje gegaan dat in die categorie viel, namelijk Rise & Shine. Een diepgroene kleur met een nauwelijks zichtbare shimmer er in. Heel mooi! Het zou een matte kleur moeten zijn, maar ik kan hem op z’n best satin noemen. Vind ik overigens niet erg, want ik vind hem glanzend juist mooier! In één enkel laagje dekt hij perfect, en voor de foto hierboven (en de hele nail art) heb ik het dus ook op één laagje gehouden. Oneffenheden zijn beschadigingen van mijn nagel, de lak zelf is mooi glad.

Op de tips zit het glitterlakje Hottie, ook van Sinful Colors. Gewoon om het wat meer sparkly te maken, een beetje voor het idee van de lichtshow bij een rock concert. Dit lakje heeft een bijna kleurloze blauwige basis, met blauwe en zilveren glitters er in. Ik vind hem heel mooi!

Het moeilijkste aan deze nail art is de naam/logo van de band… Zo kort is de naam tenslotte niet, en het moet natuurlijk ook qua lettertype wel kloppen. Uiteindelijk ben ik maar gewoon op de wijsvinger begonnen, en eindigde het op de ringvinger. Daarvoor heb ik acrylverf gebruikt, want dat werkt lekker makkelijk en kun je ook zo wegpoetsen met water als je een foutje maakt. Het is niet helemaal perfect geworden, maar een stuk beter als dat ik verwacht had!

Meestal staat de naam in het geel op de albumhoezen, dus ik ben met 2 laagjes wit begonnen en toen een laagje geel. Oké, er zit officieel ook nog een rode rand om de letters heen, maar er is nou eenmaal een limiet aan hoe klein ik kan tekenen… dacht ik. Uiteindelijk besloot ik het toch te proberen, en het is nog aardig gelukt ook!

Voor de Britse vlag op de duimnagel heb ik als basis White Tip van Sally Hansen gebruikt, een basic wit lakje. En de vlag zelf is natuurlijk weer in acrylverf gedaan. Deze keer alle kleurtjes maar in één laagje, om het juist een beetje rommelig te houden. Dat past wel bij een nail art geïnspireerd door een rockband. Trouwens, bij zowel de vlag als de bandnaam helpt het echt om er een plaatje bij te houden! Ik heb gewoon afbeeldingen gezocht op Google en die erbij gehouden.

Tot slot natuurlijk nog een topcoat om te zorgen dat de acrylverf er niet afgewassen zou worden, en klaar!

Leave a Reply

