Fairytale Beauty and life

Tips en ervaringen over beauty en life

Nail art: Island flowers

Leave a comment

The English version of this post can be found at: http://wp.me/p36tBT-9s

Deze week wilde ik weer eens iets doen wat echt bij de zomer past. En het moest ook bij een lakje uit mijn ‘nog uitproberen’ categorie passen 😛 Uiteindelijk ben ik voor een mooie koraalkleur gegaan, met de outlines van tropische bloemen erop.

Het kleurtje dat ik als basis gebruikt heb is Island Coral van Sinful Colors. Zoals de naam al doet vermoeden, is dit eem mooie zomerse koraalkleur. Hij is ietsje dunner als de andere Sinful Colors lakjes die ik tot nu toe heb gebruikt, maar er is prima mee te werken. Het kwastje is lekker soepel, daar heb ik niks op aan te merken. En hij dekt ook nog behoorlijk goed! Voor de foto hierboven heb ik 2 laagjes gebruikt, voor perfecte dekking raad ik 3 aan.

Koraalkleurtjes zijn bij mij eigenlijk altijd wel favoriet in de zomer. Mooie zachte kleuren, maar toch feller dan pastelkleurtjes.

Vervolgens ben ik aan de slag gegaan met de bloemen, gewoon in het wit. Daar heb ik acrylverf en een striper brush voor gebruikt. Eigenlijk dacht ik er eerst over om nail art stickers te gebruiken, maar die bewaar ik liever voor als ik haast heb. Overigens hadden die er wel een stuk netter uit gezien 😉 Ik teken eigenlijk niet vaak bloemen, dus het was even puzzelen om een fatsoenlijke bloem te produceren.

Het bleek het makkelijkst om gewoon een soort schets van een bloem te maken, en dan eentje per nagel. Daar heb ik 2 laagjes verf voor gebruikt, zoals je hierboven kunt zien. En tot slot nog een rhinestone als hartje van iedere bloem. Daar kun je natuurlijk iedere mogelijke kleur voor gebruiken, maar ik ben voor geel gegaan omdat ik dat mooi vind bij koraalkleur. Tot slot nog topcoat, en klaar!

Leave a Reply

