Fairytale Beauty and life

Tips en ervaringen over beauty en life

NOTD: Lichtblauw

1 Comment

The English version of this post can be found at: http://wp.me/p36tBT-9F

Deze keer wilde ik een simpele, snelle NOTD met een lekker fris en licht kleurtje. Diezelfde dag heb ik ook mijn haar geverft, dus moest het wel eventjes snel erna 😉 En mijn nagels waren voor de verandering eens in behoorlijk goede conditie (dus weinig beschadigingen aan de oppervlakte), dus dan wil ik het altijd graag simpel houden omdat lakjes er dan toch al veel mooier uitzien. Tja, veel anders valt er eigenlijk niet te zeggen over de inspiratie voor deze NOTD, dus laten we maar verder gaan naar het gebruikte lakje 😉

Het enige lakje dat ik voor deze NOTD gebruikt heb, is Cinderella van Sinful Colors. Dit is weer één van de 9 lakjes van dat merk, die ik een tijdje geleden bij Kruidvat heb gekocht. Een mooi lichtblauw lakje met warme oranje mini flakies erin. Een heel aparte combinatie als je het zo hoort, maar in de praktijk blijkt het prachtig te zijn! Dat lichte hemelsblauw en dan met die warme oranje glinstering… het geeft echt een sprookjesachtig effect. En daar ben ik natuurlijk altijd fan van 😉

Cinderella is behoorlijk sheer, waardoor je hem ook prima over een ander lakje heen zou kunnen aanbrengen. Overigens laat hij zich wel heel goed opbouwen, met 3 laagjes is hij vrijwel perfect dekkend! De consistentie van de lak is prima, niet te dik en niet te dun. En het kwastje is lekker soepel, makkelijk om mee te lakken. Een clean up was niet nodig, hoewel dat bij een licht lakje meestal niet zo nodig is omdat je eventuele foutjes toch minder ziet.

Om het lekker simpel te houden, heb ik alleen een enkele nagellaksticker aangebracht op de accentnagel. Een witte met een paar blauwe glitters er op, die verassend goed te zien is tegen de lichte achtergrond. En het elegante en vrolijke design van de sticker past ook goed bij het lakje. Aangezien ik het er toch twee dagen later weer af ging halen (wegens vooruitwerken voor vakantie), heb ik geen topcoat aangebracht. Het lakje heeft het ook enkel prima gehouden, zelfs tijdens het postbezorgen!

One thought on “NOTD: Lichtblauw

  1. Een heel mooi lakje ❤

Leave a Reply

