Fairytale Beauty and life

Tips en ervaringen over beauty en life

Nail art: Paars/groene French mani

Leave a comment

The English version of this post can be found at: http://wp.me/p36tBT-9P

Deze nail art is vooral ontstaan omdat mijn laptop besloot niet mee te willen werken en belachelijk traag te zien. Dus had ik tijd teveel, want ik moest constant wachten. Wat begon als een French tip, werd dus uiteindelijk een soort creatie met gouden strepen en stippen 😛 En aangezien ik ook nog een recept uit wilde proberen tegelijkertijd (soort van aardappelkroketjes met tonijn, was lekker!), zijn ze zelfs op de foto’s niet compleet intact meer… Nouja, vanaf een afstandje zien ze er nog wel aardig uit 😉

Als basiskleurtje heb ik deze keer het duochrome lakje ‘Berry Potter & Plumbeldore’ gebruikt, van Catrice. Het lakje is voornamelijk paars, maar in het juiste licht heeft hij een mooie groene glans. Echt een mooi kleurtje, hoewel ik hem zelf denk ik verder voor de herfst bewaar. Het doet mij een beetje denken aan druivenstruiken met vruchten (blauwe druiven, dus). Het lakje had wat dunner gemogen, maar er was in principe prima mee te werken. Het kwastje leek me op het eerste gezicht wat puntig, maar bleek juist lekker netjes te werken.

Dan door naar de French tips. Wegens de duochrome van paars/groen die het Catrice lakje heeft, leek het me leuk om een groen lakje te gebruiken voor de tips. Dat is uiteindelijk het lakjes Pistache geworden, een lakje van Sinful Colors. Hij dekt goed, maar om het compleet mooi te krijgen over de donkere ondergrond waren 2 laagjes wel nodig. Het smalle kwastje van de Sinful Colors lakje werkt prima om French tips mee te maken, al is het niet zo netjes geworden als dat mijn bedoeling was.

In eerste instantie om het netter te laten lijken, daarna ook gewoon om nog meer detail toe te voegen, heb ik er vervolgens een striper brush en een goudkleurig lakje bij gepakt. Go Bold van Essence is altijd heel geschikt voor dat soort werk, die dekt namelijk zeer goed. Om te beginnen heb ik met het goud de French tips wat strakker gemaakt, en daarna heb ik nog een random patroontje gemaakt op het paarse gedeelte. Een topcoat heb ik niet aangebracht, want daar had ik geen tijd voor.

Leave a Reply

