Fairytale Beauty and life

Tips en ervaringen over beauty en life

Nail art: Bacardi revisited

2 Comments

The English version of this post can be found at: http://wp.me/p36tBT-ah

Het zal niet moeilijk zijn om te raden waardoor deze nail art geïnspireerd is: de Bacardi vleermuis! Oftewel, het logo van Bacardi. Dat had ik al eens eerder gedaan (hier), maar dat is intussen al weer meer als een jaar geleden. Toen kreeg ik het eigenlijk nooit voor elkaar om echt dunne lijntjes te zetten (intussen heb ik gewoon mijn nail art kwasten dunner geknipt). En bovendien gebruikte ik toen nog geen acrylverf, wat veel makkelijker werkt (vind ik). Kortom, het was hoog tijd voor een nieuwe versie!

En ja, ik werd aan die nail art herinnerd omdat ik graag van die mengdrankjes van Bacardi drink in de zomer. Oakheart, Razz, en die met ginger beer en dragonberry… En die met cola en citroen is natuurlijk ook heerlijk. Eerlijk gezegt zijn de Bacardi mengdrankjes de enige alcoholistische drankjes die ik echt lekker vind, want voor de rest lust ik dus niks. Geen wijn, bier, wat dan ook. Alleen de mengdrankjes met Bacardi rum. Nouja, daarin is gelukkig ook genoeg keus 😉

Als basis wilde ik een donker kleurtje, het liefst een beetje cola-achtig. Nou heb ik geen echte cola kleur (weer een excuus om meer nagellak te kopen 😉 ), dus ben ik voor het lakje gegaan dat het het dichtste bij kwam; Torrid van Rimmel. Volgens sommigen een lelijke kleur, maar die mensen hebben hem gewoon niet goed genoeg bekeken 😛 Het is een hele diepe paarsig rode kleur met shimmers. Behoorlijk donker, maar hij glinstert prachtig in de volle zon!

Torrid is een 60 Seconds lakje, met het mooie brede kwastje dat alle Rimmel lakjes hebben. Zeker bij zo’n donkere kleur is een goed kwastje een must, anders is er een hoop clean-up nodig om het echt netjes te krijgen. Gelukkig zit het met het Rimmel kwastje wel goed. De lak zelf werkt ook prima, hij blijft netjes op zijn plek en droogt zeer snel. Shimmery kleurtjes hebben wel eens de neiging om streperig te worden, maar daar heeft Torrid niet of nauwelijks last van.

 

Voor de accentnagel wilde ik een licht kleurtje, iets dat een beetje zou doen denken aan de lichter gekleurde Bacardi drankjes. Uiteraard heb ik ook weer niet de perfecte kleur voor dat doel (zie je wel? Ik moet echt meer lakjes kopen 😛 ), dus ben ik ook hier maar weer voor het lakje gegaan dat er het meeste op lijkt. De keuze viel op Let’s Meet van Sinful Colors, wat een shimmery geel lakje is met een soort jelly finish. Niet sheer, maar ook niet helemaal dekkend. In ieder geval een goede kleur om een drankje na te bootsen.

Sinful Colors heeft gewone smalle kwastjes, maar ze waaieren wel mooi soepel uit. Bij de gele nagel hoefde ik helemaal geen clean-up te doen, het helpt natuurlijk ook dat het een lichte kleur is. De lak blijft net als die van Rimmel gelijk op zijn plek, en droogt snel.

Geloof het of niet, het meest irritante deel aan het logo natekenen is de cirkel in de achtergrond. Vraag niet hoe, maar op de één of andere manier is die uiteindelijk nog aardig rond geworden. Overigens is de vleermuis zelf wel het moeilijkste, vooral de oortjes en pootjes. En de verhoudigen natuurlijk, net als waar precies alles in de cirkel hoort. De enige tip die ik je kan geven is om te zorgen dat je striper kwastje echt goed dun is. Ik heb er eentje met haren van ongeveer 2cm lang gebruikt, waarvan de punt ongeveer een halve millimeter dik is. Daarmee is de vleermuis prima te doen.

Zoals gewoonlijk heb ik weer acrylverf gebruikt voor het tekenen, gewoon omdat ik het makkelijker vind werken. Alleen de gele delen heb ik op het eind nog met een laagje gouden nagellak bedekt (Go Bold van Essence), omdat het echte logo ook goud gebruikt en geen geel. Omdat lak vaak dikker opdroogd als acrylverf, is het het handigste om dat als laatste te doen.

Ook de andere nagels hebben nog wat gouden strepen gekregen, ook met Go Bold van Essence. Die vind ik altijd perfect voor dat soort dingen, omdat hij in één keer al bijna perfect dekt. Zo hoef je niet heel voorzichtig 5 keer over dezelfde streep heen te gaan voordat het duidelijk is. Tot slot nog een laagje topcoat, en dan is de manicure klaar!

2 thoughts on “Nail art: Bacardi revisited

  1. Awesome ❤

Leave a Reply

