Fairytale Beauty and life

Tips en ervaringen over beauty en life

Nail art: Regenboog bubbels

1 Comment

The English version of this post can be found at: http://wp.me/p36tBT-al

Als ik een nail art wil maken maar totaal geen idee heb wat ik dan eigenlijk op m’n nagels zou kunnen tekenen, wil het wel eens helpen om gewoon een mooi lakje te pakken en een idee te verzinnen rond de naam van het lakje. Moet je natuurlijk wel een lakje pakken dat ook daadwerkelijk een naam heeft 😛 Essence is daar heel goed voor, net als Catrice, Sinful Colours en China Glaze. Eigenlijk ieder merk met leuke creatieve namen. Essence is wat betreft namen zeker mijn favoriet, ze zijn vaak zo leuk en schattig 🙂

Deze keer wilde ik het wel een bepaalde richting in sturen; het moest iets leuks zijn voor de zomer. Dus geen donkere kleuren, want dat had ik vorige week al gedaan met de Bacardi nail art. Gelukkig heb ik wat betreft Essence lakjes keuze genoeg 😉

En deze keer was de keuze eigenlijk snel gevallen op dit supermooie lakje; Over the Rainbow. Doet me denken aan dat oude liedje ‘Somewhere over the rainbow’, maar ook aan een lekker heldere zomerdag. Het lakje zelf is een beetje donker hemelsblauw met een prachtige shimmer. In het licht kun je zien dat het een duochrome is tussen felturquoise en lila-achtig blauw, een aparte combo die toch erg geslaagd is.

Zoals gewoonlijk ging het lakken met dit Essence lakje weer makkelijk. Sommige mensen zijn gek op brede kwastjes, anderen juist niet. Ik vind brede kwastjes zelf altijd heerlijk, gewoon omdat ik er veel netter mee kan werken als met een smal kwastje. De droogtijd van dit lake is gemiddeld. Na één laagje is hij nog behoorlijk sheer, maar na 2 is hij al dekkend genoeg om een mooie basis te vormen voor deze nail art.

Eén puntje is dat dit lakje wel de lakrichting goed laat zien. Dus als je de ‘wrap the tips’ methode gebruikt (is aan te raden als je wilt dat je nagellak lang goed blijft zitten) is het beter om eerst met het kwastje langs de rand van de tip te gaan, en dan pas de oppervlakte van de nagel te lakken.

Dan door naar het regenbooggedeelte. Eerst wilde ik een gewone regenboog doen, maar dat heb ik al (meer dan eens) gedaan. Maar wat past nou bij de zomer? Water! Dan wel liever zee en strand als regen, trouwens 😉 En in tekenfilms zitten daar luchtbellen in, en waarom zouden die geen regenboogkleur kunnen hebben? Dus ik pakte mijn acrylverf erbij en heb wat stippen toegevoegd. Ik wilde ze niet te netjes hebben, dus heb ik er een nail art brush voor gebruikt in plaats van een dotting tool.

De bubbels zijn heel makkelijk te maken. Eerst een laagje wit, dan een laagje kleur en tot slot met wit een streepje zetten om ze glanzend te laten lijken.

Dan nog een laagje topcoat, en klaar!

One thought on “Nail art: Regenboog bubbels

  1. Ziet er vrolijk uit 😀

Leave a Reply

