Fairytale Beauty and life

Tips en ervaringen over beauty en life

Nail art: Magic Flower Field

1 Comment

You can also read this post on my nail art blog here: http://wp.me/p36tBT-b6

Deze nail art is geïnspireerd door het feit dat ik van mezelf per sé nieuwe lakjes het eerst moet gebruiken (als ik ze dus nog niet eerder gebruikt heb). Eigenlijk had ik totaal geen idee wat ik op m’n nagels wilde, maar één van de nog-uit-te-proberen lakjes was toevallig groen. En een andere was een glitterlakje. Dus werd het een magisch bloemenveld 🙂 Past op zich nog wel bij het weer, dus dat scheelt 😉

This nail art was inspired by the fact that I always make myself use new nail polishes first (ones I haven’t used yet). I actually had no idea what I wanted on my nails at all, but one of the nail polishes I still had to try happened to be green. And another one happened to be a glitter polish. So it turned into a magical flowerfield nail art 🙂 Which still kinds of suits the weather, so that’s good too 😉

Het groene lakje in kwestie was Artful van P2, een lakje dat ik kocht bij de DM in Duitsland. Diepgroen, en zeer goed gepigmenteerd! Ik was echt verbaasd over hoe goed dit lakje dekt, één laagje is eigenlijk al genoeg om het acceptabel te krijgen. Met 2 laagjes blijkt hij overigens wel het allermooist te zijn, maar als je haast hebt kun je dus ook makkelijk met één laagje wegkomen. Voor deze nail art heb ik 2 laagjes gebruikt, dus zo staat hij ook op de foto hierboven.

Artful lakt makkelijk, al is hij wel redelijk dik, en droogt behoorlijk snel. Verder is hij ook prachtig glanzend als hij is opgedroogd, je zou echt niet zeggen dat hij minder dan €2 heeft gekost!

The green nail polish I used is Artful by P2, a nail polish that I bought at the DM in Germany. Deep green and it covers really well! I was actually surprised about how well it covers, it already looks nice in one thicker layer. It’s prettiest in 2 layers, though, but if you’re in a hurry then one single layer would look good enough too. For this nail art, I used two layers of this nail polish, so that’s how I photographed it.

Artful is easy to use, although it is a bit thick, and it dries nice and fast. Also, it’s very shiny once it has dried, it really doesn’t look like a nail polish that cost me less than €2!

De bloemen heb ik met acrylverf getekend. Eerst de outline in het wit, daarna met een dikke laag wit inkleuren. En vervolgens met een natte kwast (met een droge kwast krijg je dit effect niet) de hartjes van de bloemen instrepen. Eerst ruim met lichtblauw, en dan kleiner met donkerblauw. Dan krijgt het wat meer diepte. Ik zat nog even te twijfelen om ook nog hartjes te maken, maar eigenlijk vind ik het effect zo wel leuker. Verder heb ik nog een beetje glitter aangebracht op de tips, met Serious Sparkle van OPI.

Dus alleen nog een laagje topcoat, en klaar is de manicure!

I painted the flowers using acrylic paints. First, in white, the outlines, then I coloured them in with a thick layer of white. Then I used a wet brush (this won’t work with a dry one) to stripe in the hearts. First with paler blue, then with dark blue. That way, the flowers seem to get some depth. I did consider also adding centres to the flowers, but I ended up not doing that because I actually like this effect better. Also, I added some glitter to the tips using OPI’s Serious Sparkle.

Then it’s time for topcoat, and the manicure is done!

One thought on “Nail art: Magic Flower Field

  1. Ik vind het wel wat feestelijks hebben 🙂

Leave a Reply

