Fairytale Beauty and life

Tips en ervaringen over beauty en life

Nail art: Stripes and cupcakes

2 Comments

You can also read this post on my nail art blog here: http://wp.me/p36tBT-bt

De nail art van deze week is losjes gebaseerd op een theepot en onderzetters van de Xenos. Ik heb er trouwens ook nog een keukenschort van, want de nep-vintage stijl vind ik echt superleuk! Het heet de Nostalgic Collection, en is van de Xenos zelf.

In ieder geval, ruitjes zijn het belangrijkste patroon in die collectie. Verder zijn alle vrouwen op de onderzetters/theepotten/wat dan ook aan het koken of bakken. Er staat altijd een pan of iets van zoetigheid op. Nou vond ik een pan een beetje saai om op mijn nagels te tekenen, dus ben ik voor een cupcake gegaan 🙂

This week’s nail art is loosely based on a tea pot and cartons by Xenos. I also have a kitchen apron from that same collection, because I happen to love the vintage style of it! It’s called the ‘Nostalgic Collection’, by the way.

In any case, the striped pattern is the most noticeable about this collection. Other than that, all women on the cartons/tea pots/whatever are cooking or baking. The image always features a pan or some pastries. I didn’t really feel like painting a pan on my nails, so I went for a cupcake instead 🙂

Als basiskleurtje leek wit me het meest geschikt. Dus ben ik begonnen met het lakje White Tip van Sally Hansen. Deze is eigenlijk bedoeld voor French Tips (en daar is hij ook inderdaad heel geschikt voor), maar is ondanks het smalle kwastje ook prima voor de hele nagel te gebruiken.Drogen gaat aardig snel, en zeker voor een wit lakje is hij heel makkelijk in het aanbrengen.

Wel heeft hij 3 laagjes nodig om echt perfect te dekken, maar omdat ik hier voor een vintage thema ging heb ik het op 2 gehouden. Dan is hij op sommige plekken net ietsje dunner als op andere, maar geeft wel een mooi effect.

For a base colour, I thought white would be the most suitable. So I started out with the polish White Tip by Sally Hansen. It’s actually meant for French Tips (and does work perfectly for that), but it’s also very usable to paint the whole nail with. It dries pretty quickly, and is very easy to apply for a white polish. It does have a very narrow brush, so it does take a little bit more time.

It needs 3 layers to cover perfectly. But seeing as I was going for a vintage theme here, I only applied 2. That way, it doesn’t cover completely evenly, which I think gives a nice effect.

Voor de ruitjes heb ik twee verschillende lakjes gebruikt. De eerste is Summer Lovin’ van P2, de andere is Fashion Ave Fuchsia van NYC. Een dekkende crème en een wat meer shimmery lakje, dus. Beide heb ik aangebracht met een hele dunner striper kwast. Het mooiste is natuurlijk als de lijnen echt strak zijn, maar voor een vintage thema hoeft het niet perfect te zijn. Dan is het juist wel leuk als het er net niet perfect uitziet 🙂

For the stripes, I used two different nail polishes. The first one is Summer Lovin’ by P2, the other one is Fashion Ave Fuchsia by NYC. A crème polish and a sort of shimmery polish. Both have been applied using a very thin striper brush. Of course it looks the neatest if the lines are perfect, but for a vintage theme I prefer them not to be. I think it looks more fun if they aren’t completely perfect 🙂

Voor de cupcake heb ik acrylverf gebruikt, want dat vind ik makkelijker voor tekeningetjes. Eerst heb ik de vorm van de cupcake getekend met witte acrylverf, er waren 2 laagjes nodig om de kleuren eronder genoeg te verbergen. Daarna heb ik hem met andere acrylverf ingekleurd.

Tot slot heb ik nog een zwarte outline toegevoegd. Eigenlijk wilde ik het eerst op wit houden, maar met een witte achtergrond gaf dat toch net niet het resultaat dat ik wilde. Dus dan maar een zwarte outline 😛

I used acrylic paint to do the cupcake, simply because I find that to be easier to work with for paining small things. First, I did the shape of the cupcake in white, which required 2 layers to cover the lines in the background. Then I used other colours to fill that in.

To finish off the cupcake, I also added a black outline. At first, I wanted to keep it at white, but that didn’t quite look right on a white background. So I ended up adding the black outline anyway 😛

Dan nog een laagje topcoat, en de manicure is klaar!

Then a layer of topcoat, and the mani is done!

2 thoughts on “Nail art: Stripes and cupcakes

  1. Heel leuk en origineel gedaan! Ik heb van die set ook een koektrommel en beschuitdoos 😉

Leave a Reply

