Fairytale Beauty and life

Tips en ervaringen over beauty en life

Short post: I love Coconut!

3 Comments

Een redelijk random post voor deze donderdag, het leek me leuk om eens op een rijtje te zetten op welke  4 kokos-producten ik gek ben! Gewoon, omdat het kan. En omdat ik het leuk vind 😛

Kinda random post for this Thursday, but I thought it might be fun to make list of my  4 favourite coconut products! Just because I can. And because I want to 😛

Kokosolie/
Coconut oil

Dit product zijn volgens mij een hoop mensen fan van. Huidverzorging, haarverzorging, zelfs als make-up remover werkt kokosolie goed! Maar deze keer gaat het eens om de smaak in plaats van de functionaliteit. Je kunt er namelijk ook nog eens heel lekker in bakken. Zelf ben ik vooral fan van (zelfgemaakte) pannenkoeken en (opwarm) poffertjes gebakken of warmgemaakt in kokosolie. Maar ook een omelet is heerlijk als hij in kokosolie gebakken is. Dan is het wel handig om er bijvoorbeeld jam op te doen, want met een echt boerenomelet lijkt de kokossmaak me een beetje vreemde combo 😉

I think lots of people love this product. Skincare, hair care, even the removal of makeup isn’t a problem with coconut oil! However, this time it’s about the taste, rather than whatever else can be done with it. Because it also happens to be great to cook food in. I especially love (homemade) pancakes baked in it, and ‘poffertjes’. They’re sort of really thick mini pancakes, and I couldn’t find a translation so I don’t know if they’re actually a thing outside of the Netherlands. Also, I like to bake eggs in coconut oil sometimes.

Kokoskransen/
Coconut cookies

Ik ben gek op kokoskransen. Zo superlekker, ik zou ze de hele dag wel kunnen eten! Jammer genoeg is dat niet bevordelijk voor de slanke lijn, dus dat doe ik maar niet. Als ik ze in huis heb eet ik er hooguit 2 per dag. Of 3. Soms 4. Jummie!

I love coconut cookies! Again I’m not sure if there’s an English word for this. A website came up with ‘coconut macaroons’, but I’m not sure if that’s right. Ah well, the photo above shows what I mean 😉 In any case, I love these! Seriously, I could eat them all day if that would be a healthy life choice.

Kokosmelk/
Coconut milk

Kokosmelk dronk ik tot voor kort eigenlijk nooit. Toen zag ik het toevallig bij de Jumbo staan omdat er een leuke verkoper in de buurt stond (tja, zo kom je ook eens bij andere producten terecht 😉 ), en besloot ik een pak mee te nemen. En het bleek superlekker te zijn! Tegenwoordig staat het dus standaard op de wekelijkse boodschappenlijst. Je kan het trouwens ook gebruiken ter vervanging van gewone melk in pannekoeken of gebak. Dat is ook erg lekker!

I had actually never tried coconut milk until a few weeks ago. I happened to spot it in the supermarket because a cute employee of that supermarket was standing close by (that’s also a way to come across new products 😉 ), and decided to buy a carton. It turned out to taste great! Nowadays, it’s always on the weekly shopping list. By the way, in can also be used instead of regular milk in pancakes or pastries. That tastes great too!

Bounty’s/
Bounty bars

Oké, normaal heb ik lijstjes van 3 of 5 dingen. Maar deze keer maak ik even een uitzondering. Want Bounty’s zijn natuurlijk ook heel lekker, en verdienen daarom ook een plekje op de lijst 🙂

Wat zijn jullie favo kokos-producten? Of lust je juist helemaal geen kokos?

Okay, I usually make lists of 3 or 5 things. But I’m making an exception this time. Simply because Bounty bars are delicious, and therefore also deserve a place on this list 🙂

What are your favourite coconut products? Or do you not like the taste of coconut at all?

3 thoughts on “Short post: I love Coconut!

  1. Ik lust bounty en kokoskransen en kokosbrood, echte kokos zoals een kokosnoot bedoeld is lust ik trouwens niet ik denk dat de suiker in kokosproducten het zo lekker maakt.
    Ik mocht pas zelf uitkiezen wat er bij de koffie gegeten mocht worden en ik koos meteen voor de kokoskransen 🙂 kokosmacronen gaan er ook in btw

Leave a Reply

