Fairytale Beauty and life

Tips en ervaringen over beauty en life

Review: Catrice Check and Tweed collection (eyeshadow palette and eyebrow fixing gel)

Leave a comment

Een tijdje geleden postte ik het nieuwsbericht al, en sinds ongeveer anderhalve week ligt de Check and Tweed collectie van Catrice eindelijk in de winkel!

En natuurlijk kon ik het niet laten om ook wat dingetjes aan te schaffen. Aangezien ik wel net een nieuwe piercing heb laten zetten (over een paar weken zal ik daar een filmpje over posten), heb ik me wel ingehouden deze keer. Ik heb alleen een oogschaduwpalette en de wenkbrauwgel aangeschaft, en die kun je dus zien in deze review!

Some time ago, I already posted a news message about it, and since about one and a half weeks ago the Catrice Check and Tweed collection has been released!

And of course I couldn’t resist picking up some things too. Seeing as I also got a new piercing recently (which I’ll post a video about in a few weeks), I only bought two things this time. I chose one of the two eyeshadow palettes and the eyebrow gel, which I’ll tell you more about in this review!

We beginnen maar even met de wenkbrauwgel. Nou moet ik toegeven dat ik nog nooit eerder een wenkbrauwgel had gebruikt, dus echt vergelijken kan ik hem niet. Maar ik ben in ieder geval wel tevreden over deze van Catrice!

Om te beginnen ziet de verpakking er mooi uit, met het motiefje dat in de dop is gedrukt. En wat ik ook fijn vind, is dat de applicator aan de ene kant lange haren heeft, en aan de andere kant juist korte. Zelf vind ik het fijn werken om (na het aanbrengen van een wenkbrauwpoeder) eerst met de lange kant de wenkbrauwhaartjes omhoog te kammen, en ze dan met de korte kant in model te duwen. Op die manier komen mijn wenkbrauwen er precies zo uit te zien als ik ze hebben wil.

We’ll start out with the eye brow fixing gel. I have to admit that I had never actually used an eye brow gel before, so I can’t really compare it to any other product. But I am very happy about this one by Catrice!

To start with, the packaging looks very nice, with the pattern in the cap. Another thing that I like, is how the applicator has long hairs on one side, and short hairs on the other. I like to use the long hairs (after applying eyebrow powder), to comb the hair upwards, and then use the short side to push them in place. That way, my eyebrows end up looking exactly like I want them to look.

Een ander goed punt is dat de wenkbrauwgel niet voelbaar op de wenkbrauwen zit. Ze worden niet stijf of plakkerig, alleen als je een vinger eroverheen haalt is het voelbaar dat er gel op zit. Mijn wenkbrauwen blijven de hele dag mooi in model, hoewel het product een regenbui of ander extreem weer niet zal overleven. Maar toch, ik vind het een aanrader als je een goede budget-wenkbrauwgel zoekt!

Another good thing is, that the eye brow gel isn’t really obviously there. The eyebrows don’t get stiff or sticky, I can only feel there’s something on them if I touch them. My eyebrows did stay in shape throughout the day, although this product won’t last through heavy rain or other extreme conditions. Still, I would definitely recommend it if you’re looking for a good and budget-friendly eyebrow gel!

Het tweede item dat ik kocht was één van de twee palettes in deze collectie. Ik ben voor de groene versie gegaan, genaamd ‘London’s Eye’. In het andere palette zit een blauw kleurtje, maar groen staat mij beter dan blauw.

De verpakking van het palette was voor mij wel echt een reden om hem aan te schaffen, zo mooi! Het patroontje, hoe dik en stevig het karton aanvoelt… En hoe hij sluit door de magneetjes, echt mooi gedaan!

The second item I bought was one of the two eyeshadow palettes in this collection. I went for the green version, which is called ‘London’s Eye’. The other version contains a blue eyeshadow, but green looks better on me.

For me, the packaging was a reason to buy this palette, it’s so pretty! The pattern, how sturdy the cardboard feels… and how it closes due to the magnets in it, I think it’s beautiful!

Maar het belangrijkst zijn natuurlijk de kleuren… En ook daar heb ik niks over te klagen! Alle kleurtjes hebben een aardig goed pigment, en ik vind het fijn dat er een goede balans is tussen lichte en donkere kleuren. Ook op het oog komen de kleurtjes mooi over, met een mooie glans zonder overdreven shimmery te zijn. De groene versie heb ik ook met een vochtig kwastje uitgeprobeerd, en die is prima als eyeliner te gebruiken. Ja, ik ben fan van dit palette!

However, the most important thing is the eyeshadow itself… And I don’t have any complaints about that either! All of the colours are nicely pigmented, and I like how there’s a balance between pale and darker shades. The colours also look good on the eye, and have a nice shiny finish without being too shimmery. I also tried the green one with a moist brush, and that one works great as an eye liner too. Yes, I like this palette!

Hierboven heb ik een look gemaakt met zowel de wenkbrauwgel als het oogschaduwpalette (tutorial komt over een paar weken online). Verder heb ik wenkbrauwpoeder en op de waterlijn een oogpotlood gebruikt van Essence, en een mascara van Catrice. Het palette biedt zeker mogelijkheiden, ik ga er nog wat meer mee experimenteren! Juist doordat er zowel 2 lichte als twee donkere kleuren in zitten, kun je er een hoop kanten mee op.

Above, I made a look with both the eyebrow gel and the eyeshadow palette (a tutorial will be posted in a few weeks). I also used eyebrow powder and eye pencil on the waterline, both by Essence, and a Catrice mascara. This palette definitely provides many possibilities, and I’m going to play with it for a bit more! Due to how it has 2 pale and 2 darker shades, many looks are possible with it.

Als de rest van de Check and Tweed collectie net zo goed is als de twee dingen die ik heb aangeschaft, vind ik het absoluut één van de beste Catrice collecties tot nu toe. En over de wenkbrauwgel en het oogschaduwpalette ben ik in ieder geval helemaal tevreden! Jammer genoeg heb ik het bonnetje weggegooid (oeps), maar volgens mij was de wenkbrauwgel tussen de €3 en €4, en het palette ietsje minder dan €5. Het was in ieder geval budgetproof.

Hoe dan ook, als je op zoek bent naar mooie oogschaduws en goede budget wenkbrauwgel, ga dan zeker even bij deze collectie kijken!

If the rest of the Check and Tweed collection is just as good as these two things, I think it’s one of the best Catrice collections so far. In any case, I really like the eyebrow gel and the eyeshadow palette! Unfortunately, I threw away the receipt (oops), so I’m not completely sure how much they cost. I think the eye brow fixing gel was somewhere between €3 and €4, and the palette a bit less than €5. It was budget-friendly, at least.

So, if you’re looking for pretty eyeshadows and a good and cheap eyebrow gel, I’d definitely recommend checking out this collection!

Leave a Reply

