Fairytale Beauty and life

Tips en ervaringen over beauty en life

Nail art: Black Magic (video)

Leave a comment

You can also read this post on my nail art blog here: http://wp.me/p36tBT-c3

De nail art van deze week is geïnspireerd door hoe ‘zwarte magie’ meestal in tekenfilms word afgebeeld. Met paars en glittertjes, dus. Nou zijn paars en glittertjes toevallig ook nog twee van mijn favoriete dingen, dus dat komt goed uit 😉

This week’s nail art was inspired by how they usually portray black magic in cartoons. With purple and glitter. Well, purple and glitter also happen to be two of my favourite things, so that’s why I made a nail art of it 😉

Nederlands:

English:

China Glaze – Liquid Leather (out of focus, sorry)

Zwart leek me wel een toepasselijke achtergrond, dus ben ik begonnen met het lakje Liquid Leather van China Glaze. Een mooi glanzend zwart lakje, dat bijna dekkend is met slechts één laagje. Ik heb er 2 aangebracht, gewoon omdat de lak dan op zijn mooist is en ik het idee heb dat het langer blijft zitten.

Black seemed a suitable background colour, so I started out with the nail polish Liquid Leather by China Glaze. A shiny and beautiful black nail polish, which almost covers in one single layer. I applied 2, simply because the nail polish looks its best then, and I feel like it lasts longer that way.

OPI – Serious Sparkle

Vervolgens door naar de magie! Om te beginnen heb ik op iedere nagel een streep van glitter aangebracht. Daarvoor kun je in principe ieder glitterlakje gebruiken dat je toevallig mooi vind, ik heb Serious Sparkle van OPI gebruikt.

Then on to the magic! To start off with, I made a stripe of glitter on every nail. Any glitter polish will do, so just pick one you happen to like. I chose to use the nail polish Serious Sparkle by OPI.

Dan is het paars aan de beurt. Daarvoor heb ik acrylverf en een smal, plat kwastje gebruikt. De ene punt van het kwastje wordt in de witte verf gedoopt, de andere punt in het paars, en daarmee heb ik de glitter omlijnt. Klinkt ingewikkelder dan het is 😉

Then it was time to add the purple. For that, I used acrylic paints and a thin and flat nail art brush. One point of the brush got dipped into white paint, the other point into purple. And then I used it to outline the glitters. It sounds more complicated than it is 😉

Tot slot heb ik op iedere nagel nog een rhinestone aangebracht, gevolgd door een laagje topcoat. En dan is de manicure alweer klaar!

To finish it off, I added a rhinestone to each nail, followed by a layer of topcoat. And then the manicure is done!

Leave a Reply

