Fairytale Beauty and life

Tips en ervaringen over beauty en life

Review: MAC Pro Longwear concealer

Leave a comment

Eigenlijk review ik nog maar zelden een enkel make-up product, en volgens mij heb ik zelfs nog nooit eerder een review over een concealer geplaatst. Maar… ik heb een tijdje geleden eindelijk voor het eerst een MAC product aangeschaft! Dat wilde ik al een tijd, maar ik wist nog niet zeker wat ik nou precies wilde. Goede foundations heb ik al, een hoop lipkleuren ook. Dure oogschaduws heb ik liever van Urban Decay, en blushes heb ik ook wel genoeg. Een goede bronzer ook, meer dan één. Uiteindelijk besloot ik óf een concealer te willen, óf een highlighter.

En de keuze is dus gevallen op de concealer! De MAC Pro Longwear concealer in de kleur NC25, die ik wil gebruiken voor onder m’n ogen om gelijk te highlighten. Een vloeibare concealer had ik al tijden niet meer gebruikt, dus ik ben hem snel uit gaan proberen. Ook op film, trouwens. De first impression video (+eyelook) komt volgende woensdag online 😉 Maar voor nu; een review!

I only rarely post a review on a single makeup product, and I’m pretty sure I’ve never done a review on a concealer before. But… I’ve finally bought a MAC product a little while ago, for the first time! I’ve been wanting to buy a MAC product for some time, but I wasn’t completely sure what I wanted. I already have a bunch of good foundations, the same goes for lipsticks. I prefer to buy expensive eyeshadows from Urban Decay, and I already have enough blushes. And I also already have a good bronzer. Eventually, I decided that I either wanted a concealer or a highlighter.

The choice fell on a concealer! The MAC Pro Longwear concealer in the shade NC25, which I want to use underneath my eyes to highlight as well as conceal. I hadn’t had a liquid concealer for a long time, so I immediately tried it out. On video, actually. So a first impression video (+ eyelook) will come online next Wednesday 😉 For now; a review!

De concealer komt in een strak zwart kartonnen doosje, dat er mooi en professioneel uitziet. En het flesje zelf is nog mooier, namelijk van glas! Geen plastic, maar echt glas. Da’s weer wat anders dan dat ik gewend ben 😉 Ik vind het in ieder geval mooi luxe aanvoelen. Verder heeft het flesje een spuitmondje, wat fijn en hygiënisch werkt. Eén minpuntje: het is moeilijk te regelen hoeveel er uit komt, vaak is het net ietsje meer dan dat eigenlijk nodig is.

The concealer comes in a neat black cardboard box, which looks nice and professional. The bottle itself looks even prettier, it’s made of glass! Not plastic, but actual glass. Which is quite different from what I’m used to 😉 It really looks and feels like a quality product. Also, the product comes out through a little pump, which is hygienic. One downside: it’s a bit difficult not to get too much product out of the bottle.

Dan door naar het belangrijkste; hoe goed werkt deze concealer? Ik hoef er vast niet bij te vertellen dat mijn verwachtingen hoog waren 😉

Om te beginnen, ik breng de concealer aan met een kwast van Real Techniques, de Pointed Foundation Brush uit de Core Collection. Je kunt er natuurlijk ook een andere kwast voor gebruiken, of gewoon je vingers. Ik pomp een beetje product op een plastic dekseltje, en pak het daar vanaf met de kwast.

De concealer laat zich goed verspreiden over de huid, en is echt heel dekkend! Wees voorzichtig dat je niet teveel gebruikt, anders voel je hem wel echt zitten. Bovendien is het ook niet nodig om veel te gebruiken, de concealer dekt toch wel. Doordat hij vloeibaar is, is hij ook heel makkelijk aan te brengen zonder dat je druk op de kwast hoeft te zetten. Goed blenden aan de randen, en het ziet er mooi en natuurlijk uit! Tot zover precies wat ik ervan verwacht had.

Then on to the most important part; how well does this concealer work? I probably won’t have to tell you that I had high expectations of it 😉

To start off, I applied the concealer with a Real Techniques brush, the Pointed Foundation Brush from the Core Collection. Of course you can use a different brush, or just use your fingers. I put a little bit of the product on a plastic lid, then pick it up with the brush.

The concealer is easily applied to the skin, and covers very well! Do be careful not to use too much, otherwise you will feel it sitting there. Moreover, it’s not necessary to use much at all, the concealer covers well anyway. Due to the fact that it’s liquid, it’s also very easy to spread over the skin without having to put pressure on the brush. Blend it well, and it will look beautiful and natural! So far, it meets up to my expectations.

Eén dingetje wat wel minder was als wat ik verwacht had, was hoe lang de concealer op zichzelf bleef zitten. Als ik hem gewoon over oogcrème en dagcrème of CC cream aanbreng en dan afpoeder, zijn na een paar uurtjes de lijntjes onder mijn ogen zeer duidelijk zichtbaar, helaas.

Daarom heb ik hem ook gebruikt over een primer (de Prime and Fine van Catrice). Op die manier houdt hij het wel makkelijk uren vol. Overigens lijkt hij het beste te blijven zitten als ik hem aanbreng over oogcrème en dagcrème, dat afpoeder, dan foundation aanbreng en dan vervolgens de concealer aanbreng en dat dan ook weer afpoeder. Op die manier blijft hij de hele dag mooi.

Overigens moet er ook wel bij gezegt worden dat ik een vettige huid heb, dus vloeibare producten hebben het bij mijn huid ook niet makkelijk.

One thing that was less good than expected, was how long the concealer would last on its own. If I just put it over eye cream and moisturizer, and then powder it, the lines underneath my eyes will be very visible within a few hours.

So that’s why I’ve also tried it over a primer (the Prime and Fine primer by Catrice). That way, it does last for a few hours. However, it seems to do best if I apply eye cream and moisturizer, powder that, then apply foundation and the concealer, and then powder that too. That way, it’ll keep looking nice throughout the day.

I do have to admit that I have very oily skin, so any liquid product has a hard time doing it’s job with me.

In het kort; ondanks dat hij op zichzelf niet mooi blijft onder mijn ogen, vind ik deze concealer wel degelijk de €18 waard. Met de juiste manier van aanbrengen is hij echt heel mooi, en blijft dat ook. Bij mensen met een minder vettige huid, zal hij ook met minder moeite mooi blijven.

Ik blijf deze concealer gebruiken voor speciale gelegenheden, voor dagelijks gebruik is een créme concealer toch beter voor mij 😉

In short; even though it doesn’t stay good-looking on it’s own underneath my eyes, I do think it’s worth the €18 it costs. When applied the right way, it’s very beautiful and stays that way. On people with a less oily skin, it won’t take an effort to keep it looking nice.

I will use this concealer on special occasions, for daily use I’d better use a cream concealer 😉

Leave a Reply

